סוף עידן תווי הנכה הפיקטיביים

$(function(){setImageBanner('4720574a-2cd4-4a3a-8301-36023e71b597','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50817,'Image','');})

לאחר שפניות ארגוני הנכים לשרת התחבורה מירי רגב, לא הועילו במשך תקופה ארוכה, החליט שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להוציא את האחריות למתן התגים מידי משרד התחבורה, ולהעבירה לידי ועדה רב-משרדית ייעודית במטרה למגר את תעשיית הזיופים ולהבטיח שההטבה הקריטית תגיע רק למי שבאמת זקוק לה

באדיבות Y net

משרד האוצר, בראשות השר בצלאל סמוטריץ', הודיע על כוונתו לקדם בהקדם האפשרי החלטה ממשלתית שתסדיר מחדש לחלוטין את מתן תגי החניה לנכים בישראל.

הצעד הדרמטי הזה מגיע כמענה ישיר למשבר מתגלגל: האינפלציה הבלתי נתפסת במספר התגים, שיצרה עומס על מערך החניה ופגעה בזכויותיהם של הנכים האמיתיים, אליהם הצטרפו רק מאז פרוץ המלחמה אלפי נכים קשים וצעירים ברובם, המעוניינים להתנייד ולמצוא לשם כך חניות.וזאת לאחר שפניות ארגוני הנכים לשרת התחבורה מירי רגב, לא הועילו במשך תקופה ארוכה,

הצורך בשינוי מערכתי הוא כורח המציאות כפי שמשתקף בנתונים: מספר כלי הרכב הנושאים תג נכה בישראל האמיר מ-155 אלף ליותר מ-652 אלף תוך עשור אחד בלבד, גידול של למעלה מפי ארבעה. קצב הגידול המסחרר, לצד העובדה שבעקבות מלחמת "חרבות ברזל" נוספו עשרות אלפי נכים חדשים, יצר מצב אבסורדי בו בערים מסוימות כמעט כל רכב שלישי נושא תג, ( לדוגמה: בת ים וטבריה. ) דבר המייתר למעשה את ההטבה ומקשה על הנכים האמיתיים למצוא חניה ייעודית.

באדיבות  y net

 מסתבר כי המערך הקיים הפך לכר פורה להונאות רחבות היקף. כאשר לתוך המציאות הזו חדרה "תעשיית קומבינות" משגשגת וצינית. פרשיות הונאה חמורות נחשפו על ידי המשטרה (יאח"ה בלהב 433)  אשר חשפה רשתות עברייניות שעסקו בסחר שיטתי באלפי תגי נכה. במסגרת פעולות אלה, נמכרו תגים שהופקו במרמה – לעיתים תמורת אלפי שקלים לכל דורש – תוך שימוש במסמכים רפואיים מזויפים ולעיתים, אף בשיתוף פעולה של רופאים "מאשרים" שפעלו תחת חברות חיצוניות. אותן רשתות ניצלו חולשות מערכתיות והסבו נזק מצטבר לקופה הציבורית ולציבור הנכים בסכומים המוערכים במאות מיליוני שקלים.

הרפורמה של משרד האוצר מבקשת לשים סוף למצב זה באמצעות שינוי מבני. התוכנית המרכזית היא להוציא את האחריות למתן התגים מידי משרד התחבורה, ולהעבירה לידי ועדה רב-משרדית ייעודית.

המטרה היא לייצר תהליך סנכרון הדוק יותר בין משרדי הממשלה השונים, כגון משרד התחבורה, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות, תוך קביעת קריטריונים ברורים ומחמירים יותר למניעת שימוש לרעה.

המהלך נועד להילחם ישירות בשורש הבעיה: הפיכת הליך קבלת התג למסודר, שקוף ומקצועי יותר, תוך שימוש בכלי אכיפה מנהליים ופליליים משולבים. הטיפול החדש מגיע גם על רקע עתירות לבג"ץ שהוגשו על ידי נכים אמיתיים, בשל העיכובים הארוכים בקבלת התגים שהחלו בעקבות חשיפת פרשיות ההונאה ו"כדור השלג" של בעיות שהן יצרו במערכת.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('fdd7547f-0b05-4271-9dc5-1d7c128409b7','/dyncontent/2025/11/26/58091397-8e12-4726-8229-70b6123d2849.jpg',20487,'יש לך חשבון עם הבנק? בוא לפועלים ברובע ו\u0027',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה